Thursday 29 January 2015

Dugaan..

Assalamualaikum, wuishhh, sedar ta sedar, 2015 menjelma.. Maka dengan ini umur meningkat dari 1 kepada 2.. 20 tahun da.. Tua boleh kahwin da.. Ihiks.. Haha.. Mood menggatai noo.. Tapi takpela, siape je takmaw kahwin.. Hahahah.. 

So dah tahun 2015, so dah setahun setengah dekat UniKL RCMP.. Sedar-sedar nak habis da pengajian aku di UniKL RCMP.. Tapi sedar-sedar aku punya perjalanan hidup di UniKL RCMP, tak la selancar maana yang dirancang.. So, akui la sangat sedih

So,dalam pemerhatian 1, bak kata lecturer.. Tapi takpela, aku ambil sebagai positif.. Mungkin aku terlampau selesa dengan sedia ada.. Mungkin aku punya cara belajar.. Mungkin ada kafarah dosa.. Mungkin ada hikmah dia juga.. Mungkin ini juga Qada' dan Qadar yang ditentukan oleh Allah SWT.. Takpe la, dengan redha aku menerimanya..

So far, kat UniKL RCMP, banyak benda aku belajar.. Mungkin sekecil-kecil zarah hingga sebesar partikel aku belajar pasal kehidupan.. Sekurang-kurangnya aku tidak menjadi pelajar 3K (katil, kafe, kelas).. So, aku akan share la sepanjang aktiviti yang aku lalui dengan gambar.. 
Dapur Jalanan Ipoh, satu program memberi homeless makanan disampimg menarik mereka ke dalam masyarakat..

Real Leader Dynamic.. Salah satu program bagi aku sangat besar.. Melibatkan whole UniKL dan merupakan kesinambungan program Kembara Muda YBR..


Last part, MSR January Intake 2015.. Kali kedua diberi amanah untuk lead fasilitator tetapi tugas kali ini sangat mencabar.. 

So, setakat ini sahaja perkongsian kali ini.. Mengharapakan perubahan pada masa akan datang..




No comments:

Post a Comment